fredag 31 maj 2013

BALETT & DISCODANCE

Jens fick åka med Melissa på baletten idag. Jag och lilleman stannade hemma. Nästa vecka är sista gången för denna termin. Vi har börjat diskutera lite aktiviteter inför nästa termin då man snart måste anmäla sig till olika saker. Ridningen är jättekul tycker både jag och Melissa. Melissa går än så länge bara på 20 minuters ridning, där vi betalar 100 kr på plats per gång. Det är bra tycker jag, då kan man välja när man hinner, har lust och råd. Vi har funderat och diskuterat om hon ska få börja i en "riktig" ridgrupp, men har nu kommit fram till att det inte blir så. En termin kostar över 3000 kr. Det är lite mycket när dom är så små då jag anser att dom ändå inte är motoriskt utvecklade att lära sig så mycket. I den här åldern räcker det med 20 minuters ridning, bara för kul och få lite vana. Vi vill också hålla på mer med någon sport som man kan satsa lite på om intresset för det finns när Melissa blir lite äldre. Hon kommer aldrig kunna satsa på ridning eftersom vi aldrig kommer ha egen häst. Så ridningen får bli för kul och än så länge i 20 minuters gruppen. Melissa har även gått på balett ett år nu. Det tycker hon är kul och vi kommer fortsätta med det i höst. Hon är även sugen på discodance så det har vi diskuterat lite och hon ska få prova. Dansen kostar inte alls lika mycket och man behöver inte ha något förutom kläder för att kunna träna och i framtiden kanske tävla, så alltså lättare att satsa på. Nu låter det som jag är värsta morsan som ska drilla Melissa stenhårt, det är inte så jag menar alls. Det jag menar med satsa, är bara att OM intresse finns från Melissas sida att fortsätta och ägna tid åt en sport i framtiden så ska möjligheten kunna ges inom den sporten. Så balett & discodance till hösten blir det :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar