fredag 31 maj 2013

STACKARS FRÖKNAR

Stackars Melissas fröknar på grodan som måste ha med mig och mitt humör att göra. Men håll ut fröknar, om 5 veckor slutar Melissa dagis och då slipper ni mig. Iallafall ni på grodan. Fröknarna på Theos avdelning nyckelpigan får tyvärr dras med mitt tjat några år till. Tjatet gäller alla kläder, förutom det tror och hoppas jag att jag är en enkel mamma att ha och göra med. Jag är bara så less på alla kläder som försvinner! ÄVEN om dom är namnade. I vintras tror jag att jag köpte fyra halsdukar till barnen, det är inte ok. Jag har råd att köpa det mina barn behöver, men har ingen lust att köpa dubletter av allt för att sakerna försvinner på dagis. I onsdags köpte jag nya regnbyxor åt Melissa. Hon hade dom på sig första gången igår. Idag när vi kom till dagis var dom borta?! Jag fick värsta utbrottet och stormade därifrån med Melissa med mig. Jag sa att dom skulle få fram byxorna och sedan höra av sig, tills dess kommer dom inte se röken av Melissa. Haha, stackars fröknar såg helt förstörda ut när jag gick. Lite dåligt samvete har jag nu, men samtidigt inte. Barnen är bara fem år, dom kan inte ha ordning på alla sina saker själva. Fröknarna måste hjälpa till med det. Ska jag vara helt ärlig så tror jag det finns föräldrar som snor kläder! Dom ser saker som är finare än deras egna och tar dom helt enkelt. Den tanken VET jag att jag delar med fler.

1 kommentar:

  1. Usch, vad tråkigt att kläder försvinner. Förstår verkligen att du blir upprörd. Är så glad att inte ett endaste plagg har kommit bort för Helmina. Här om dagen hittade jag inte hennes strumpor. Men dagen efter låg de i hennes korg fast de var onamnade. Hoppas verkligen att det fortsätter så bara =). Kram

    SvaraRadera