tisdag 14 maj 2013

PYSSELSTUGA

Fy jag känner mig så äcklad av allt som går på dagis hela tiden. Det är framförallt Melissas avd. Just nu går det förutom hårlössen även magsjuka/halsfluss och MASK. BLÄ! Vi har ju just behandlat oss mot hårlössen som vi fick med oss hem. Jag vill absolut inte ha hem mask, som tydligen är jätte smittsamt. Så därför kommer Melissa få stanna hemma hela veckan. Så får vi se hur det ser ut nästa vecka på dagis. Theodors avd brukar inte ha lika mycket skit, det är skönt. Och eftersom avd ligger i olika byggnader och inte ens i samma hus som det ofta är, så känns det ok att han får gå på dagis. Rätt ofta önskar jag att jag hade ett jobb och inte alltid var hemma. Men i sånna här situationer är jag så sjukt tacksam över att plugga hemma/inte gå till jobbet. Att utan problem kunna låta barnen vara hemma. I förebyggande syfte eller vissa dagar för att barnen helt enkelt vill vara hemma. Med Melissa är det ju också enkelt att även få plugg gjort fast hon är hemma till skillnad från Theo. Men idag ska jag och Melissa ha pysselstuga hemma.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar