onsdag 8 maj 2013

HÅRLÖSS, PYSSEL OCH PARKEN ZOO.

Lämnade barnen i vanlig ordning på morgonen. Gick hem och gjorde klart en inlämning. Sedan drog jag fram allt pyssel och började göra lite kort till helgen, jag hann inte pyssla så länge innan dagis ringde och sa att dom hittat löss i Melissas hår. Hela vintern/våren har det gått löss på dagis, dom har inte fått bort det då det bara gått runt runt. Men nu senaste två månaderna har lappen varit borta och dom blivit av med lössen. Jag har kunnat andas ut då jag varit helt nojig när alla på dagis hade löss. Jag trodde vi hade sluppit. Men NU när det är över, då får Melissa. Jag fick lite småpanik här hemma och slängde alla sängkläder i tvätten med mössor och handdukar. Sedan hämtade jag Melissa. Det kryllade av löss i huvudet på henne. Eftersom hon är blond så syns dom väldigt bra. Småpanik igen när jag såg dom! Vi åkte direkt till Apoteket och köpte lössmedel. Jag gjorde slut på hela flaskan, medan Melissa satt med medel i hela huvudet så åt vi lunch och pysslade klart alla kort som jag påbörjade. Fyra st fick vi ihop. Efter vi sköljt ut allt medel, luskammat båda två för att försäkra oss om att dom var borta så cyklade vi till parken zoo och köpte säsongs kort. Nu är vi redo för parken i sommar. Gratis inträde och åkband hela sommaren. Förra sommaren utnyttjade vi verkligen korten. Jag och Melissa var där var och varannan dag och åkte karuseller. Så hoppas det blir lika många besök i sommar, även om jag ska jobba en del.
Nu ska det lagas potatis/rotfrukter i ugn, kyckling och beasås.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar