fredag 10 maj 2013

I MIN GARDEROB/SMINKVÄSKA...

Varje gång kompisar och andra ser min garderob eller sminkväska blir dom lika chockade. Sist var det min kusin som sov över och blev paff när hon såg min garderob. Jag älskar att handla söta kläder till barnen och gubben, så det är inte så att jag är helt ointresserad. Jag tycker bara inte det är lika kul och lätt att hitta saker till mig själv. Min garderob består just nu av en klädhängare på baksidan av min dörr. Sedan har jag en liten hög underkläder, leggins och linnen i en låda. Trots att det inte ser mycket ut för världen och jag just rensat ut på min hängare så känns det just nu som att jag har massor att ta på mig! Det tack vare min gulliga kusin som lät mig gå banans i hennes klädhög med kläder som hon inte ville ha kvar. Där fanns kläder med prislappar kvar på, så nöjd och glad att ha lite att välja på. Får jag bara köpa mig en bikini så är jag redo för sommaren nu :)
Jag har ju inte alltid haft såhär lite kläder. Förrut hittade jag alltid kläder att köpa. Jag har två fulla garderober med fina kläder som jag inte kommer i. Det sägs ju att hoppet är det sista som överger människan och än lever jag på hoppet att jag ska komma i mina gamla kläder! Det gör också att jag tycker det är onödigt att köpa nytt.



Min garderob :)

Även min sminkväska brukar chocka. Här passar talesättet "less is more" in. Jag är inget stort fan av supersminkade tjejer. Alla tycker vi olika och jag har själv varit en sån person som tycker att jag måste kleta på massa smink för att se bra ut. Nu mera tycker jag att "naturell" är finast. På ALLA! Min personliga åsikt är att det är finare med ej perfekt hy än ett tjockt lager brunkräm (som oftast även sitter på delar av kläderna) i ansiktet. Det tog lång tid för mig att vänja mig av med allt smink. Idag använder jag ansiktskräm, rouge och lipsyl. Thats it. Vill jag vara lite finare så har jag även lite mascara och ska jag på någon tillställning tar jag mycket mascara, den skillnaden räcker för att jag ska känna mig extra fin. Det är även skönt på sommaren vid badet att inte behöva bekymra sig över sminket :)



Min sminkväska består av:
* Ansiktskräm
* Pincett
* Rouge + borste
* Lipsyl
* Fransböjare
* Mascara
"Naturell" är absolut finast!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar