tisdag 7 maj 2013

AFTÖS STOMATIT.

Idag kom jag först till en sköterska som skickade mig direkt till en läkare som i sin tur nu har gett mig remiss till diverse områden på sjukhuset. Mage, tarmar, hals, öron och näsa är allt som ska kollas till att börja med. Tycker att det är skönt att äntligen efter alla år någon läkare tagit det på allvar. Idag blev jag inte hemskickad med ny tandkräm, salva eller vitamintabletter. En ordentlig utredning gjordes/kommer göras. Två läkare fotade hela munnen på mig, bilder som ska med upp till sjukhuset sen. Dom misstänker Aftös stomatit. Det kan man ha i olika grader, mina symptom och blåsor mätades till den lite svårare graden. Tyvärr fanns det inget dom kunde ge mig idag för dom blåsor jag har nu förutom att dom skrev ut bedövningsmedel som jag kan använda för att kunna äta. Jag hade hoppats på att antibiotika (?!) eller något sånt kunde trollat bort besvären!
Men som sagt, nu är utredning på gång iallafall. Under tiden får jag inte stressa upp mig, order från läkaren då det kan och på mig påverkar negativt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar