torsdag 23 maj 2013

ÄRTSOPPA & PANNKAKOR.

Visst är det väl på torsdagar som man ska äta ärtsoppa och pannkakor?! Vi gjorde nästan det idag, eller vi hoppade över ärtsoppan ;) det händer inte ofta att jag gräddar pannkakor, tycker det är dötrist och det tar sån tid. Men ungefär en gång om året händer det. Så hemma hos oss är det lyx att få pannkakor! Alla var nöjda med maten och åt som hästar. Men middagsstunden var kalabalik. Till pannkakorna lyxade vi till det med sylt och glass. När Theo fattade att det var glass i skålen var det de ända han ville åt. Han skrek och kastade mat överallt. Tålamodet efter att ha stekt pannkakor en timme var inte på topp. Men som sagt, gott var det men nu blir det inga mer pannkakor förns nästa år ;)

Har bakat lite inför helgen. Imorgon kommer bästa Maria och hjälper mig baka det som är kvar! Längtar till helgen. Det ska bli lite extra kul att få träffa Uppsalagänget för det var länge sen. Eskilstuna och Mariefredsborna ser man ju lite då och då iallafall :)

Melissa har varit doktor här hemma hela em. Jag var väldigt sjuk enligt henne och fick massor med medicin. Hon lyssnade på hjärtat, som lät konstigt eftersom jag tydligen hade en bebis i magen?! Haha!

Imorgon har jag en superstressig dag framför mig!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar