onsdag 22 maj 2013

SÅ SJUKT LEDSEN, MEN INTE KRÄSEN.

Jag är så sjukt ledsen. Min älskade Rosa sjösala cykel har blivit stulen igår. Jag verkligen älskade den cykeln! Jag börjar ledsna på allt som blivit stulet i den här stan. Innan jag bodde i Eskilstuna har jag nog aldrig fått något stulet. Jag vet att Eskilstuna och Västerås ligger nästan högst i statistik på stulna cyklar. Det suger! Igår när den blev stulen hade dom varnat på radion om någon "cykelliga" som senaste dagarna stulit cyklar i stan. Jag fattar inte att det ska vara så svårt att låta andras saker vara! Det som suger ännu mer är att försäkringen ger mig så lite pengar så jag inte har råd att köpa en ny. Knappast en ny fin sjösala/monark el liknande, inte ens en billig från biltema eller Coop. För att köpa en billig fattas det ändå ca 1000 kr. Visst jag kan köpa en begagnad, jag är inte så kräsen. Även om det inte känns kul att få köpa en begagnad gör att någon annan stulit MIN cykel. Men jag har letat på blocket mm och hittar ingen. Begagnad eller inte, billigt märke eller inte.... Jag vill åtminstone ha en likvärdig cykel. Alltså en damcykel med korg. DET är inte för mycket begärt. Har fått några förslag på skrutt cyklar. Jag är ledsen men jag vill ha en någorlunda fin cykel. Kalla mig bortskämd eller kräsen. Jag tycker inte det är för mycket begärt att vilja ha en någorlunda cykel då jag inte har körkort och använder cykeln dagligen. Dessutom är det NÅGON ANNAN som ställt till det för mig. Arg är bara förnamnet. Desperat är efternamnet. Desperat efter en ny cykel då jag är lätt beroende av en cykel. Några tips på var jag kan köpa cykel?!




1 kommentar: