lördag 25 maj 2013

MIN "STUDENT" 2013

Snart 30 år gammal och nu kan äntligen jag med säga att jag tagit studenten och söka jobb där det krävs gymnasiebetyg :)
Dagen har varit helt kanon bra. Solen lös HELA dagen, det gjorde mig nog allra gladast! Vi kunde duka och sitta ute, vilket var jätte skönt. Nästan hela Jens och min familj kom. Trots att alla åt massor så har jag kylen full med smörgåstårta nu. Lyx tycker jag. Jag älskar att bjuda folk på mat/fika mm, att alla samlas och umgås. Men jag tycker nog det blir lite jobbigt när allt fokus ligger på mig. Att alla är där för MIN skull. Det är tur jag har min mamma som styr upp åt mig. Som vanligt har jag också lite dåligt samvete nu efter, för det känns som man inte hinner vara social med alla. Alla kommer med presenter och kort och jag hinner knappt prata med alla. Jag avskyr den känslan! Jag hoppas alla vet att jag blev jätteglad för ALLA presenter! Och ännu gladare för att alla kom. En del åkte ända från Uppsala.
Jag fick så fina saker och kort... Ett superfint tårtfat. Det kändes som Uppsala gänget hade snokat i min dagbok nästan. Där har jag nämligen skrivit att jag ska köpa mig ett tårtfat. Har velat haft det SÅ länge men det är verkligen sånt som mina pengar aldrig räcker till. Fick även en fin tårtspade. Presentkort på Ikea och lite pengar var också perfekt, har jag tur har vi råd att köpa en ORDENTLIG cykel tack vare er! Presentkortet var ett bidrag till stolsöverdrag som jag snart också har råd med tack vare fina kusiner och morbror. En klocka som jag suktat efter och en fin liten smyckeskål, som fiffiga Åse hade pysslat en sån gullig väska till. Och såklart TACK till världens bästa mamma som betalade hela kalaset och hade fixat med blommor, lokal och tog hand om städning.
Nu är jag helt slut. Barnen sover och Jens drog till grabbarna för att grilla och kolla fotboll. Jag ska krypa ner framför tvn :)



Fina blommor på köksbordet...



Egengjorda smörgåstårtor...



Några av alla fina kort...



Åses lilla fina väska...



Finaste presenten fick jag av Max ❤










1 kommentar: