onsdag 29 maj 2013

GJORT ABSOLUT INGENTING!

Idag är en sån dag som jag hade massor att göra men har åstadkommit absolut ingenting! Dagens enda projekt blev att raka benen i duschen. Eller ja, benen rakar jag nästan alltid. Men dom där håriga låren, dom får sig endast en omgång till sommaren. Vem orkar raka låren hela tiden?! Nu är jag babylen ;)
Har rensat massa gamla kort också. Åh, vilka känslor man får av vissa kort. Och man inser hur fort tiden går. Får nästan lite panik av att barnen växer för fort. Snart har jag ingen bebis här hemma längre. Särskillt med Melissa så fattar jag inte vart tiden tagit vägen. En månad kvar på dagis, sedan sommarlov innan hon börjar skolan. Ja, SKOLAN! Helt sjukt, jag vet.



Melissa 4 år, känns som igår!!

Måste också berätta om en 12 åring som jag känner till. Den här lilla tjejen är SÅ smart. Jag vet många vuxna som skulle kunna lära av henne. Hon jobbar hela tiden med att motverka mobbing och trakasserier, framför allt på nätet. När jag var 12 år lekte jag med dockor, haha! Iallafall har hon startat ett projekt på nätet nu. Det går ut på att du under en dag ska lämna fem snälla kommentarer på nätet, till fem olika personer. Sedan ska du "Märka" kommentaren med
#skickavidarenätkärlek. Den som får en sån kommentar ska i sin tur skicka till fem personer osv. Jag hoppas detta kommer leda till något stort. Hon menar också på att ska du göra dig besväret att kommentera något så gör det snällt. Om du tycker dåligt om något så kommentera inte alls. Så klokt!



En tjej som kommer gå långt i livet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar