lördag 11 maj 2013

SVÅRA VAL...

Jag orkar inte tänka och analysera allt. Jag har så mycket i huvudet just nu så jag vill krypa ur min egen kropp. Det ständiga återkommande dilemmat just nu är skolvalet för Melissa. Jag VILL VERKLIGEN ha vår plats på British. Jag VILL VERKLIGEN INTE ha björktorp. Efter föräldramötet vill verkligen Jens också ha British, nästan mer än mig skulle jag säga. Men det är ju på mig det ligger att lösa logistiken. Det känns inte alltid rättvist men det blir ju så eftersom jag är den som inte jobbar. Jag velar fram och tillbaka hur vi kan lösa det. Melissa är för stor för barnsitsen på cykeln nu. Jag börjar tvivla att hon ska hinna lära sig cykla. Köpa en "hänga på cykel"? Ta körkort? Tankarna är många. Om vi cyklar, hur gör vi då på vintern? Ett körkort hjälper inte när vi ändå inte har råd med två bilar. Bussarna och skolan är inte överens om hållplatser mm, så bussiden känns sådär. Nu har jag googlat på olika färdsätt och frågat mig runt. Svaret jag får igen och igen är att jag ska skaffa eu moppe med barnsits där bak!! Haha, jag skrattar av bara tanken med mig på en moppe! Men då ställer jag mig frågan, kan man åka med dom säkert på vintern och vad kostar en sådan att ha? Någon som vet?!



Ska man ha en moppe ska det vara en med stil ;)
(Såhär tråkigt har man som gräsänka, googla bilder/fakta på moppar)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar