söndag 12 maj 2013

FOKUSERA RÄTT.

Ibland har jag svårt att fokusera rätt, på rätt saker. Ibland fokuserar jag så mycket på allt det negativa så jag liksom glömmer bort det positiva. Det är ju inte så bra eftersom det oftast finns mer av det positiva. Senaste tiden har jag fått hantera fler känslor än vad jag klarar av. Jag är en känslig person när det kommer till vissa saker. MEN jag tycker inte det är ok när andra använder det som ursäkt för att rättfärdiga deras egna fel och brister. Även om jag kanske är känsligare än många andra så är mina känslor lika viktiga och det är fortfarande så jag känner. Det går inte bara att vifta bort med förklaringen att jag är överkänslig. När jag gråter betyder inte det att jag enbart är ledsen. Jag funkar så att jag lätt börjar gråta. Det kan vara för att jag är arg, frustrerad, rädd, irriterad eller just.. Ledsen. Jag vill få mina känslor tagna på allvar även om jag lätt gråter eller är extra känslig. Jag "förlorar" alltid mina disskutioner när jag är upprörd, måste svälja känslorna, därför jag är en sån person som inte vill dra in andra utan försvara dom som inte är inblandade. Det händer ofta när man har olika åsikter att någon säger "så som jag tycker, tycker Kerstin också" DET tycker inte jag är snällt mot stakars Kerstin som inte är där! Äh, vet inte om ni fattar, eller gör ni det?! Iallafall har jag senaste tiden på grund av FLERA olika negativa händelser fokuserat på för mycket negativt. Nu på morgonen läste jag igenom sms, mail och kommentarer och inser att av 23 st så är 19 av dom jäkligt positiva. Flera jätte långa mail om hur folk ser upp till mig som mamma, MIG?! Jag som matar barnen med mcdonalds, fikabröd och falukorv. Jag som skriker inland åt mina barn. Jag som tjatar hela tiden. Jag har helt glömt att ta åt mig av dom då jag varit upptagen med att ta åt mig av sånt som är negativt. Jag måste verkligen försöka fokusera rätt, man mår ju så mycket bättre då!

Nu på morgonen tog jag beslutet att sätta i lusmedel även i mitt hår. Både jag och Jens har luskammat utan att hitta något efter att Melissa släpat med dom små rackarna från dagis. Men sen minuten jag såg en lus på Melissa så har det kliat på mig när jag tänker på det. Det är antagligen inbillning men efter behandlingen kan jag nog släppa det :)

Theodor har nu på morgonen blivit fin inne hos Melissa, hittade han med fina klister örhängen där inne :)




1 kommentar:

  1. Så bra skrivet Julia. Känner så igen mig i det du skriver. Jag tror ofta att det är människor som själva mår dåligt som är negativa och måste hitta fel hos andra. Stor kram

    SvaraRadera