måndag 3 juni 2013

HELGEN

Fy skäms, vilken dålig uppdatering här varit under helgen. Vi har haft en ganska lugn helg faktiskt. På lördag jobbade jag och Melissa i butiken på morgonen. Hon hjälpte till att dela ut rabattkuponger på stan :) i början tyckte hon det var kul men efter ett tag tröttnade hon. När jag påminde henne om att hon skulle få pengar för jobbet så stod hon dock ut, haha! Den lilla skitungen vill ju inget hellre än att köpa en iPad just nu. Så jag har sagt att hon har några tusen att spara ihop ;) hennes största inkomst kommer in genom att panta burkar! Nu råkar jag veta att min galna men världens bästa mamma, i helgen har gått och köpt en iPad till Melissas födelsedag i höst. Men det talar jag inte om för hon får fortsätta spara och ge dom pengarna till mormor sen. Inte mer än rätt om man är 5 år och vill ha en iPad. Grejen är lite också att hon måste lära sig att vänta och spara. Jag är jätteglad att mamma köpt det till Melissa men lite avis också då det var jag som ville ha en från början... Haha!
Åter till helgen, efter jobb på lördagen så lämnade vi av barnen hos Åse och farfar sedan åkte vi iväg på lite vuxentid :) bara att få äta lunch ute tillsammans utan barn är lyx för oss. På em passade vi på att övningsköra när vi ändå var barnfria. Det gick superbra och jag är nu taggad på att köra och så småningom ta körkort. På söndag höll vi oss hemma nästan hela dagen. Jens fixade med en garderob i Melissas rum. Så skönt att kunna hänga in hennes kläder där nu så jag får ha min garderob själv. Flera timmar tog det för mig att sedan rensa/städa ur min egen garderob. Jag måste släppa taget om vissa kläder, har insett att jag inte kommer komma i vissa plagg igen. Kläder som går på men sitter lite för tight behöll jag, där lever jag fortfarande på hoppet. Men kläder som inte ens går på är det lika bra att göra sig av med. Jag kommer aldrig väga 53 kg igen. Det vägde jag när jag och Jens träffades och innan jag blev gravid med Theo. Mitt mål nu är att lyckas gå ner till 60, klarar jag det är jag mer än nöjd!
Jaja, återigen tillbaka till helgen... Efter storrensningen åkte vi och lämnade kläder till Jossan. Hoppas lite av det kommer till användning! Sedan gjorde vi det enkelt med middagen genom att köpa potatissallad, färdig grillad kyckling, rostbiff och revbensspjäll. Till det slängde jag ihop en sallad. Så skönt att inte laga mat på söndagskväll. Theodor den lilla finsmakaren åt bara rostbiff :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar