söndag 16 juni 2013

HOS MORMOR FÅR MAN GÖRA ALLT MAN VILL :)

Det var så skönt med en barnfri kväll, natt och framförallt morgon. Vi åt frukost i soffan framför tvn. Utan skrik och gnäll och utan en liter mjölk och halva frukosten på golvet. Barnen hade det bra hos mormor och hos farfar & Åse. Melissa säger alltid att hos mormor är det lyx, för där får man göra allt som man inte får hemma. Precis som det ska vara ;) inatt när Melissa sov där så ville hon tälta. Snälla mormor tog då upp tältet och satte upp i tv rummet. Melissa var skitnöjd och sov gott på en madrass hela natten i tältet i mormors tvrum!



Vi passade på att övningsköra idag innan vi hämtade barnen. Vi började på parkeringen som vanligt. Efter ett tag bestämde vi att prova på lite vägar ute i Vilsta industriområde. Där finns det bra och breda vägar med någon enstaka mötande bil. Det gick jättebra och efter ett tag tog jag mig därifrån ut på lite större vägar. Sista timmen körde jag i rondeller och ut till skogstorp och hållsta. På vägen hem körde jag på 80 vägen, förbi skjulsta där Melissa och mormor var och badade. Där parkerade jag helt själv. Känner mig jäkligt duktig och stolt då detta endast var andra gången jag körde och klarade allt bra. Lite nervös var jag men tycker att jag har koll på det stora hela. Känns bra. Det var kul också så nu vill jag köra mer :)






Melissa i skjulsta.

Efter att båda barnen kommit hem bjöd vi mamma på mat. Nu hoppas jag på en lugn kväll efter att Theodor haft sina utbrott här hela eftermiddagen. One down, one to go! SEN ska jag ta mig lite popcorn och titta på tv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar