lördag 15 juni 2013

SAGOSTIGEN

Tillslut igår somnade alla barn. Tycker det gick väldigt bra ändå med tanke på att det var första gången för Alva att sova hos en kompis, och första gången för Melissa att ha en kompis som sov över. Synd bara att Theodor skulle ha värsta skrikkvällen just när Alva var här. Efter att alla somnat så sov ALLA tre HELA natten. Ingen Alva som vaknade och längtade hem och ingen Theo som vaknade eller bökade. Så trots kvällen from hell så var natten och morgonen super bra. Jens jobbar idag (igen) så efter att Alva åkt hem så åkte jag, mamma och barnen till Sagostigen. Melissa har varit där innan, men för mig var det första gången. Tyvärr tyckte jag själva stigen var sådär. Alltså helt ok men inte toppbetyg. Lekplatsen med det lilla fiket var däremot kanon bra! Så fler vändor kommer det nog bli iallafall under sommaren. Lekplatsen hade en stor "äng" runt med bord & stolar och man kan ju också ta med filt. Bra uppsikt över alla lekställen. Själva lekplatsen hade massor av annorlunda lekställningar, jätte kul när det inte bara är det vanliga. Det fanns bilbanor, studsmattor, hoppborg, linbana, ett parisehjul mm. Fiket hade ett lagom utbud med bra priser. Dom tog inte jätte mycket överbetalt så det var bra, goda bullar hade dom också. Men nästa gång blir det nog ändå egen picknick då jag tyckte det var så bra "äng" att sitta på. Det var även ponnyridning och smådjur och en gårdsbutik, jätte mysigt.






Melissa och mormor läste sagor vid dom små stugorna!



Theodor är alltid lycklig när det finns bilar!






Ponnyridning var såklart helt i Melissas smak på saker att göra!









Parisehjulet som man själv fick trampa igång, väldigt kul! Jag fick trampa och Melissa åkte :)

Nu är barnen lämnade hos Åse & Farfar och mormor. Jag ska vila mig, sen hoppas jag gubben inte kommer hem allt för sent. Vi tänkte kanske passa på att gå ut och äta grekiskt nu när vi är barnfria!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar