lördag 8 juni 2013

SOL, BAD OCH POLISBILAR!

Jobbade fram till lunch idag. Idag var det riktigt kul att jobba då det var en jämn ström med kunder hela tiden. Efter jobbet kände jag att jag ville komma ut i det fina vädret och även få ut barnen. Så när jag kom hem schasade jag ut familjen från lägenheten. För mig är det ett mysterium hur man kan hålla sig inne en hel fm när det är strålande sol?! Vi köpte med oss fika och åkte hem till Farfar och Åse. Där blev det förutom fika bad i den lilla poolen som Theodor älskar :)



Hemma igen blev det rester från pasta/skinksalladen jag gjorde igår kväll när jag var själv hemma. Till det öppnade vi vår spanska ost i het sås, och ja den var HET. Haha! Men VÄLDIGT god, en ny favorit tror jag.






Precis när jag började bli uttråkad här på kvällen så började det hända grejer ute på gatan. Nyfiken som jag är, så är det ibland rätt spännande att bo i stan! När vi hörde blåsirener och såg MASSOR av polisbilar utanför så hamnade Theo nästan i trans, haha! Vi ställde oss på balkongen och följde dramat av poliser och stökiga sport supportrar av något slag. Men efter ett tag blev det för stökigt att stå på balkongen. Det kastades rökbomber (eller vad det var) och det small så högt att det skvätte sten ända upp till balkongen, för att inte tala om att vi nästan blev hörselskadade! Så vi följde dramat inifrån lägenheten istället. Theodor hade ju sån tur för polisbussar och bilar stod parkerade precis utanför oss, där även en liten del av skaran poliser stod. Sedan kom även hundförarna och parkerade sig där, så det var mycket att titta på. Jag skrattade mest åt alla åskådare. Människor är så nyfikna, även jag själv. I vartenda fönster såg jag ansikten tryckta mot rutorna och alla grannar runt om på gatan hängde på balkongerna. Tillslut slet jag Theodor från fönstret. Läggdags och polisen kommer nog stanna ett bra tag känns det som. Tårarna rann på lilla hjärtat medans han ropade "polisbil"




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar