måndag 24 juni 2013

JORDGUBBAR

Båda barnen blev hemma idag. Vi gick bara en snabbis till dagis för att hämta hem Alva. Hon blev jätteglad att få gå hem tidigt och istället komma till oss och leka. Tjejerna kollade på Monster high och lekte dom olika karaktärerna. Monster high är tydligen den nya grejen hos alla tjejer nu. Och ärligt talat är jag rätt trött på alla prinsessor som Melissa varit så fäst vid i alla år, så monster high tycker även jag är kul. Det är ju fortfarande väldigt tjejigt, men det har jag inget emot. Jag älskar ju själv allt som är rosa och tjejigt, men monster high är lite "coolare" än alla prinsessor. Prinsessor i all ära men Melissa har älskat dom där Disney prinsessorna sen ca 2 års ålder så jag är tacksam för lite nytt :)
Jag har fått tips om bra affärer att köpa billiga Monster high saker också, så i veckan ska jag kolla runt lite. Tänkte köpa ett målarblock för Melissa att ta med på semestern till Skåne och leta kalassaker. Det är ju ett tag kvar till Melissa fyller men hon har tjatat om att servetter mm ska vara med monster high så hittar jag det så blir det lite sånt krimskrams med. Dessutom ska jag leta efter en liten rullväska till Melissa. Vi ska ju till Finland och har länge tänkt köpa en till henne att dra själv. Så där har ni veckans projekt.



När vi hämtat Alva gick vi och köpte jordgubbar. Tyckte att dom i början av sommaren var ganska goda. Även dom som var spanska/belgiska. Men jag vet inte, tycker dom inte alls är så goda och fina längre. Så besviken! Tycker alltid jordgubbarna är halvdåliga som jag köper. Jag hoppas jordgubbarna i Skåne kommer vara lika goda i år som varje år, annars blir jag riktigt besviken för där är jordgubbarna alltid SÅ goda!



Imorgon blir det jobb :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar