måndag 10 juni 2013

FRÅN SVARTHÅRIG TILL BLOND!

Alla som tror att det är omöjligt att bli blond från svarthårig har fel. Det går. Jag blev blondare än jag ville till och med. Men jag är glad att resultatet inte blev gult, det var mitt värsta senarium. Det blev en lång procedur att få håret ljust. Och håret måste nu få vila lite. Jag är inte 100% nöjd än. Vill lägga i lite slingor tror jag och spara ut det långt igen. Sen är det ju också en vanesak, det tar nog ett tag att vänja sig när man varit så mörk som jag innan. Får jag lite färg i ansiktet och även lite sol på håret så kommer det nog bli bra.
Här är hela proceduren:
1. Steg ett var att klippa av så mycket som möjligt av det svarta slitna håret.



Före.



Efter.

2. Steg två blev en avfärgning på HELA håret.
3. Steg tre blev yttligare en avfärgning längst ner då håret skiftade och blev typ orange längst ner.






Vid det här stadiet började jag undra vad jag gett mig in på!

4. Steg fyra blev att lägga i en askblond Toning, då jag hellre ville ha håret åt det vita hållet än det gula.
5. Slutligen steg fem blev att lägga på en mer beige Toning för att inte bli gråhårig efter askfärgen.






Walla, från svart till blond.

Nästan 6 timmar i frisörstolen tog det. Imorgon hoppas jag på sol så jag kan försöka få lite färg i ansiktet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar