fredag 14 juni 2013

PYJAMASPARTY & REIMA OVERALL

Igår kom jag på snilleiden att låta Melissa ha ett litet pyjamas party ikväll, bjuda in några tjejer för fredagsmys. Sagt och gjort. 3 kompisar kom över i sina pyjamaser. Vi åt hamburgare i tvrummet (bara det liksom) sedan var det Barbie film med popcorn och chips! Igår när jag kom på den här idén lät det jätte kul, att verkställa den var mindre kul. Hela min nystädade lägenhet är full av chips smulor och annat kladd. Theodor somnade som vanligt men vaknade igen och kunde inte somna om. Så samtidigt som det var 4 tjejer och ett pyjamasparty på gång så försökte jag trösta Theo som gallskrek av trötthet. (Jens var på jobbet) vi avrundade kvällen där vilket var helt ok för mig. Två av tjejerna åkte hem och Alva ska stanna över natten. Och även om jag känner mig som ett vrak så var tjejerna mer än nöjda, vilket i slutändan var det viktigaste. Jens är nu hemma och vi försöker lägga Theodor som fortfarande skriker?! Hoppas han somnar snart OCH att tjejerna somnar snart, jag är rätt tveksam på att det kommer bli någon sömn för mig inatt.






Idag kom också Melissas nya vinteroverall, jag vet att det låter helt sjukt att redan, mitt i juni köpa vinteroverall, men det är nu dom säljer ut gamla modeller för att sen i höst/vinter ta in dom nya modeller och färgerna. Jag har många vintrar funderat på att köpa reima till barnen. Dom har fått så himla bra i olika tester, men jag tycker dom är lite för dyra. Men nu hittade jag en Reimatec overall till Melissa på rea, långt under ordinarie pris. Dessutom känns det mer värt att köpa nu när Melissa blivit så stor att hon kommer kunna ha overallen två vintrar utan att växa ur den. Theodor får köra på billigare alt begagnat än så länge, då han växer så snabbt och Max kan ha kläderna en säsong, om ens det. Kanske ska leta efter en billig Reima på blocket åt honom i år...



Melissa valde färgen själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar