onsdag 12 juni 2013

MELISSA LÄR SIG CYKLA SAMTIDIGT SOM JAG TRÄNAR FLÅSET!

Igår var Theodor hemma och var sjuk. Idag ville Melissa vara hemma. Då bestämde jag att vi skulle ta en öva-cykla-dag. Det är så svårt att få tiden att räcka till för att öva på cykeln. Jag har ofta tid med barnen men antingen måste vi vara två vuxna eller inte ha med Theo, eftersom man måste hålla i Melissa. Ända sättet att lära sig är ju att öva öva och öva. Så ja, idag när vi hade chansen så övade vi. Det är inte bara träning för Melissa kan jag lova!! Fy jag blev helt genomsvettig där jag sprang fram och tillbaka genom Stadsparken. Jag får nog öva upp det där flåset lite ;) Det går ju fortfarande VÄLDIGT vingligt, men idag gick det ändå ett steg framåt då jag för några KORTA ögonblick kunde släppa taget. Nu ska vi ge oss sjutton på det här. Dagens roligaste upplevelse var när Melissa & Jessica hade köpt glass och vi mammor fick ta cyklarna. På skoj cyklade vi genom parken på flickornas små cyklar, då polisen dyker upp och "stoppar" oss! Haha!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar