torsdag 6 juni 2013

STUDENTEN I ESKILSTUNA.

Studenten här i Eskilstuna är alltid på en lördag, eller som i år då dom la den idag på national dagen som är en röd dag. Dom flesta som inte kommer härifrån tycker det är konstigt. Men jag TROR det finns en tanke bakom, att alla vänner och släkt då är lediga och slipper ta ledigt för att fira sitt barn/barnbarn/kusin/vän osv. Jag tycker det är rätt smart! Vi kände ingen som tog studenten i år. Men det är ändå mysigt att gå ner och titta på dom glada studenterna som åker runt på flaken. Det är mycket folk och bra stämning, mysigt helt enkelt. Särskillt med så fint väder som studenterna hade idag. Jag och barnen mötte upp Silvia, Anki och tjejerna. Sedan satte vi oss i gräset i Stadsparken, vi fikade och tittade på alla flak med studenter. Theodor hade hamnat i himmelriket med alla lastbilar ;) han satt och pekade och var väldigt imponerad! Vi var ute och tittade i över fem timmar sen började Theo bli jätte trött och dags för middag. Jens valde att sitta inne en sån här solig dag, han har just köpt ett nytt tvspel, haha! konstigt det där. Jag får jätte ångest av att inte gå ut när det är så fint väder. Och när det är så här skönt drömmer jag mer än någonsin om hus och trädgård, att bara ha altandörren öppen och kunna sitta ute och äta/grilla/sola/bada/leka.






Det var väldigt högljutt på stan :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar