torsdag 7 februari 2013

TRASIGA FINGRAR, BLOD OCH EN BLEK GUBBE!

Idag ringde dom från dagis, Theodor hade skurit sig i fingret när han kröp runt. Det blöder ju rätt rejält när det gäller fingrarna. Men det lät inte som att det var någon större fara med Theo så supermorsa som jag är lät jag han vara kvar på dagis hela dagen! Efter middagen här hemma skulle vi byta plåster, eftersom att jag tycker det är lite läskigt med sår och sånt så bad jag gubben plåstra om Theo. Det jag inte tänkte på var att Jens inte klarar av blod. Och han säger såklart inte emot... Jag menar allvar när jag säger att det forsade blod från Theos finger då vi tog av plåstret. Jag donar ett tag i köket medan Jens försöker få fingret på Theo att sluta blöda. Efter ett tag ropar han att jag måste ta Theo. När jag kommer in i badrummet sitter Jens helt vit i ansiktet, han såg exakt ut som ett lik! Jag tar Theo och Jens ligger kallsvettig, vit och darrande på golvet. Haha, det slutade med att jag fick ta hand om både Theodor och gubben :)

Efter dagis var vi en sväng till posten och hämtade ut Melissas nya mössa som hon beställt, hon har inte tagit av den sen dess! Just nu sitter hon iklädd mössa och nattlinne, så jag gissar att den vart godkänd av lilla madam.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar