lördag 16 februari 2013

MITT SÄMSTA BESLUT PÅ LÄNGE...

Igår firade British mini, barnens dagis ett år. Dom hade ordnat massa aktiviteter för barnen som ponnyridning mm. Så kul! Melissa var överlycklig att få rida på dagis :) På dagis blev vi tillsagda att vi kunde ta med egen hjälm om vi ville. Det fanns ju annars hjälmar att låna så jag tänkte vi skulle strunta i att ta med egen, så den inte skulle försvinna. Men Melissa tjatade hål i huvudet på mig att få ta med sin egna hjälm och väst. Sagt och gjort. Tyvärr kändes det inte så kul när jag skulle hämta Melissa och fick ta med mig en helt repig hjälm hem. Så tråkigt när vi just köpt ny hjälm, Melissa har bara använt den en gång på ridskolan och nu ser den ut som värsta skrot hjälmen :( Jag är så arg på mig själv att jag lät henne ta med den. Jag tänkte nog att den skulle "klara sig" eftersom vi blev tillsagda att ta med egen och då trodde dom skulle vara mer försiktiga med den. Tyvärr vill man ju skylla på någon annan (dagis) när man fattar dåliga beslut. MEN jag får skylla mig själv och jag har definitivt lärt mig att aldrig ta med saker vi är rädda om till dagis. Jag har försökt "fixa" hjälmen. Alla repor har skrapat upp färgen på hjälmen så jag har målat över och fyllt i med en svart penna. Det ser ju fortfarande inte så fint ut men en aning bättre blev det.

Idag väntas lek med tre tjejer från dagis som kommer hit. Imorgon blir det plugg hela dagen då jag jobbade igår.





3 kommentarer:

  1. Se det från den positiva sidan istället. Du skrev ju tidigare att du skaffade just denna hjälm fö r att du inte ville att hon skulle ha lånehjälmardå du tycker att de sitter sämre och inte var att bra skydd. Nu behövde Melissa den och det var ju bra att hon hade den än en lånehjälm eller hur?.Tänk om det hade hänt henne något och du inte hade låtit hon ha den bara för att den kunde bli repig. Då skulle den inte göra det den vat nytta. Vad akulle du helst välja en repig hjälm eller ett trasigt Melissahuvud? Så detta var INTEditt sämsta beslut på länge!! /Elle

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är så klok! Men sämsta beslutet kanske ändå var då att jag inte la den i "skyddspåsen" vi har till hjälmen när jag skickade med den :(

      Radera
  2. Haha jag vet! Klok som en bok ;)

    SvaraRadera