lördag 9 februari 2013

KALAS, BRUTEN ARM & EN LITEN PUMPA!

Efter dom vanliga tråkiga rutinerna som inkluderar storhandla så åkte jag och Melissa till Leos lekland. Melissa var bjuden på Tildes 6 års kalas där. Börjar nästan bli tradition att gå på kalas på Leos om helgerna :) tyvärr slutade kalaset efter bara en liten stunds lekande för Tilde själv. Hon kom gråtande med en väldigt sne arm när vi föräldrar satt och fikade. Det såg rätt läskigt ut och jag tror alla vart rätt chockade. Det var så illa så hon fick åka ambulans in med armen. Jag tycker så synd om Tilde. Jag vet ju själv hur mycket Melissa längtar till sitt kalas och hur lycklig hon var på sin födelsedag. Även om jag inte vill att någon av barnen som var på kalaset skulle bryta armen så kändes det lite extra i hjärtat att just födelsedagsbarnet fick uppleva det, och lämna sitt kalas. Nu hemma fick vi veta att det var en öppen fraktur och Tilde kommer opereras inatt. Melissa har varit lite låg och frågat efter Tilde hela kvällen. Även jag som är lite känslig nu för tiden (?!) gråter när jag tänker på henne. Fina lilla Tilde. Jag och Melissa har iallafall tänkt ut något som kanske piggar upp Tilde lite senare i veckan.

På väg hem tog vi en sväng förbi Silvia och Jessica för att hämta lite kläder som Jessica vuxit ur. Dom ska vidare till en annan vän som väntar en liten tjej. Så bra när man kan ärva saker. Jag rensade igenom lite när jag kom hem. Där bland kläderna låg världens sötaste pumpa dräkt som Jessica haft. Den behåller jag definitivt till Theo ;) så på halloween vet ni vart ni ska komma om ni vill se världens sötaste pumpa! Passade på att rensa lite egna barn kläder också.

Nu ska jag lägga mig ner och glo lite tv. Äta chockad. En ny smak hade kommit, då måste man ju få provsmaka!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar