söndag 3 februari 2013

TOVE ❤

Att ha en vän som Tove borde alla ha. Hon är faktiskt ganska många år yngre än mig, men så klok och mogen att diskutera allt med. Ofta har man ju en vän att prata en sak med och en annan vän att prata något annat med. Men Tove kan man prata om allt med. Hon är anpassningsbar, på ett väldigt bra sätt. Jag är nog väldigt olik hennes andra tjejkompisar, men hon tar mig för den jag är. Ja, hon kan anpassa sig till att umgås med väldigt olika personer. DET är en bra egenskap enligt mig. Tove accepterar att mitt liv ser annorlunda ut än hennes. Hon respekterar mig för dom vägar jag valt i livet och väljer inte bort mig för dom val jag har gjort att leva mitt liv. Hon VÄLJER att möta mig halvvägs för att vi ska kunna umgås och fortsätta vara vänner, trots att vi lever helt olika liv och har många olika intressen. För visst är det så, som människa gör man oftast ett val av saker. Och precis som hon väljer att umgås med mig när det passar båda så väljer jag att umgås med henne. Tove gör inget krångel av saker, hon lullar inte runt. Snackar lite skit här och lite skit där, det är inte hennes standard. Hon väljer själv sina åsikter. Tove är som Tove, en fantastik vän. Och ingen är som just Tove, därför är hon unik i mina ögon. Ger man mig respekt så får man också respekt tillbaka. Det gör Tove. Därför är hon en sån vän som jag hoppas alla har.

Och innan hela Sverige stannar upp, ni stoppar flumride på Liseberg och går banans över mitt inlägg så ska jag förtydliga att jag har fler bra vänner som Tove. Som respekterar mitt liv, ni är minst lika viktiga! Men idag ville jag lyfta fram just Tove.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar