tisdag 19 februari 2013

LITEN SJUKLING.

Theodor blev ju febrig och fick hosta för några dygn sen. Igår kväll blev jag orolig. Han var väldigt hängig, grät oavbrutet utan att ens reagera när jag pratade med han. Stackarn var så utslagen så han inte orkade hålla ögonlocken öppna, även om han var vaken. Jens försökte som vanligt lugna mig först men sen kom vi överens om att ringa 1177 för lite råd. Dom tyckte vi skulle raka vägen in till akuten. Så Jens fick åka in och jag stannade hemma med Melissa. Det blir ju så när han är den med körkort. Melissa låg redan och sov. Jag trodde inte dom skulle bli borta så länge. Hur många gånger har jag inte blivit dit skickad med barnen utan att det varit något... Men igår kom dom aldrig hem utan fick lov att stanna. Så jobbigt att inte vara där med Theodor. Jag tänkte att det iallafall fanns en positiv sak med att bli kvar hemma. Jag fick hela stora sängen för mig själv! Även om jag knappt kunde sova för att jag var orolig så var det så skönt att få ligga i sin egen säng, utan halva kroppen utanför och ena armen i golvet för man blivit utknuffad! Theodor hade dålig syresättning och fick lite hjälp att andas. Dom sög upp slem ur näsa/hals/lungor och sedan fungerade andningen bättre. Massa prover togs och ev röntgen av lungor planerades. Idag skrevs han ut från barnavdelningen med en kur antibiotika. Lite "spår" av Rs virus hittades på prov svaren, men dom kunde inte säga att det var det. Theodor är fortfarande väldigt dålig, men ändå bättre än igår. Lite ansträngd andning och feber och hemsk hosta. Men skillnaden från igår är ändå stor. Har han inte blivit bättre om två dygn nu med medicin så blir det tillbaka till sjukhuset. Så jag håller tummarna! Min lilla skitunge ❤







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar