torsdag 7 februari 2013

NYA MORGONRUTINER & SNÖOVÄDER!

Nu har jag infört nya morgon rutiner här hemma. Eftersom mitt nya jobb innebär att jag kan bli inringd direkt på morgonen med kort varsel så har jag satt upp en ny strategi här hemma på morgnarna. När vi vaknar är det vällingmys som vanligt för Theodor. Men sedan ska både jag och barnen göras iordning med desamma. Frukost, dusch, hår, påklädning, tandborstning och allt som ska göras. Då är jag redo IFALL jobbet ringer. I vanliga fall kollar vi barnprogram med pyamas långt in på morgonen. Men nu får vi kolla barnprogram EFTER vi gjort ordning oss. Jag vill vara redo för jobb utan att stressa sönder mig om jag blir inringd. Blir jag inringd till jobbet i det här vädret blir det stressigt ändå. Bussarna går inte så bra och cykla är ju omöjligt i denna snöstorm! Jag älskar vintern och tycker det är jätte mysigt med snö, MEN nu är det nästan storm. Man ser knappt vart man går ute då det bara virvlar snö runt en. Dessutom är det jätte halt under snön. ÅTTA GÅNGER höll jag på att halka på väg hem från dagis när jag lämnat barnen. Men jag klarade mig (trodde jag) när jag var nästan hemma igen gjorde jag världens vurpa och landade på arslet. Nu värker både arm och ben. Så trots att jag egentligen gillar vintern så längtar jag till vår nu. Ska bli så skönt med vårkläder på barnen. Slippa alla knöliga vinterkläder. Framför allt blir det så mycket enklare att ta mig till jobbet på direkten med cykel om snön försvinner.



Längtar till vår och sommar!



Vintern från sin finaste sida :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar