måndag 18 februari 2013

SKITDAG.

En dag som denna önskar jag att jag kunde leva upp till "hennes" jävla syn om att jag är en självisk egoist. För idag skulle jag inget hellre vilja än att bara skita i alla måsten en mamma har. En sömnlös natt med febriga barn. Jag är så känslig för att inte få sova, jag fungerar inte efter en sådan natt. En sjuk liten kille som gråtit oavbrutet sedan åtta imorse. En fem åring som kommer och väcker en så fort man får chansen att slumra till. Till råga på allt måste jag hoppa över min tandläkartid idag eftersom jag inte kan ta med barnen. Det kommer kosta mig 400 kr i "böter", precis vad vi behöver! Mina öron håller på att trilla av och jag känner att jag är nära att bryta ihop. Dagar som denna när det inte ens finns möjlighet att unna sig själv en dusch, då hugger "hennes" ord extra hårt i bröstet på mig. Mina barn betyder mest i hela mitt liv för mig, och kommer alltid i första rum. Hur mycket jag än skulle vilja vara självisk/ego just idag så kan jag inte. Som mamma har man inte möjlighet till den lyxen, att kunna vara självisk. Så skit på dig!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar