tisdag 5 februari 2013

KOMPENSATION...

Igår kom Melissa hem med skitiga och TRASIGA täckbyxor från dagis. Eftersom hon inte kan gå utan nu på vintern så stod mitt val mellan att köpa nya eller rota bland ärvda kläder på vinden. Eftersom barnen behöver så mycket kläder nu till våren så känner jag att pengarna måste gå till vårkläder nu. Vintern är snart slut så att lägga pengar på mer vinterkläder känns onödigt. Sagt och gjort. Uppe på vinden fann jag en GRÖN overall i Melissas storlek som vi ärvt från kusiner. Tror jag egentligen tänkt spara den till Theodor. Men det var liksom de som fanns i hennes storlek där uppe. Problemet blev bara att få Melissa att sätta på sig den. Hon totalvägrade att ens prova en GRÖN overall igår. Idag tvingade jag på henne den till dagis. Hon grät och tyckte själv att hon var så ful. Själv tyckte jag hon blev jätte fin i overallen. För att kompensera har jag lovat henne att köpa en rosa mössa att ha till, hon köpte dealen. Nu hoppas jag att vi inte ska behöva bråka varje morgon vi ska klä på oss. DET orkar jag inte över en overall! Som yttligare kompensation så valde Melissa sin finaste kalas klänning att ha på dagis idag. Haha! Rosa och glitter är vad som gäller för henne!



Melissas egen styling för dagen!

1 kommentar:

  1. haha vilken mardröm att behöva ha något grönt på sig när man älskar rosa! :) Fin klänning iallafall!

    SvaraRadera