söndag 29 januari 2012

FIXARSÖNDAG...

Helgen blev inte alls som planerat... På lördagen skulle jag haft Me&I party här hemma. Jag hade längtat hela veckan och gjort en lista på massa fina kläder som jag ville beställa. Tyvärr var ju Melissa sjuk sådet blev inget av med det, men hoppas på att kunna boka in ett nytt party snart. Jens var iväg hela lördagen och åkte skidor. Men jag lämnade Melissa hos Åse och tog en sväng till Ikea med mamma. Vi handlade på oss över 70 ljusstakar till dopet och bröllopet. Lite andra småsaker blev det också, en matstol och lakan till Theo. Blev även 5 vaser rikare, alla i olika storlekar. Så nästa gång vi får blommor så kan dom pryda bordet i en vas och vi slipper stoppa ner fina blommor i en termos eller liknande :)
Idag har jag gått en liten promenad med vagnen, gick förbi posten och hämtade ut min sista tavla som kommit för några dagar sen. Sedan var vi och storhandlade mat.
Under eftermiddagen spelade Jens tv spel så jag passade på att pyssla lite i sovrmmet. Vi har tryckt upp lite foton på canvastavlor, och eftersom jag hämtade ut den sista idag ville jag få upp dom. Så nu sitter dom uppborrade ovanför vår säng.
Till middag lagade jag en indisk köttfärsgryta, det var massa saker i... kokosmjölk, vitlök, curry, kanel, lagerblad, färsk ingerfära mm. Den blev väldigt god och vi hade jasminris till. Det var absolut inte sista gångenvi gjorde den! Nu ska jag få med mig min spelnörd till gubbe och glo på tv i sängen resten av kvällen. Den här helgen gick aldelles för fort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar