måndag 9 januari 2012

FULASTE TÅRTAN EVER!

GRATTIS ÄLSKLING!

Så jävla ful tårta!!!
I lördags fyllde min gubbe år. 37 hela år för att vara exakt. Under dagen stog jag i köket och donade mest hela dagen. Sen på kvällen kom Jens pappa, Åse, Daniel och syster Jossan hit. Jag/vi hade lagat hemmapizza som verkade gå hem hos alla. Eftersom Jossan är vegeterian så var det lätt med pizza också. I vår familj tycker vi väldigt mycket om carl gustav tårtan, det blir nästan alltid den när någon fyller år. När Melissa fyllde år (och även tidigare år) har vi beställt tårta med motiv på. Sist när Melissa hade sin 4 års dag så beställde vi en hästtårta från Ica Maxis bageri. Gud vad fin den var! Nu skulle jag vara lite rolig och skämta med gubben, så jag beställde en carl-gustav tårta med motiv även till han. Motivet jag beställde var skulle föreställa "Darth Vader" från Star wars. Denna gång beställde jag tårtan från Svea plans bageri. Kan ju säga att det var sista gången jag beställde något därifrån. För det första betalar man ju extra för att få motivet, då vill man ju inte att det ska se ut som en 10 åring har gjort motivet, som det här ovanför. haha! Dessutom saknades marängen i tårtan, den var även helt sne och sjönk ihop flera meter när man skar i den. Men det absolut värsta är att dom hade skrivit fel ålder!!! Jens 36 år, fast han fyller 37. Jag hade till och med lämnad vilket år han är född.
Bakverk är ju lite som konstverk tycker jag. Om jag var profisionell bagare och gjorde så här fula tårtor så skulle jag skämmas över mina verk och över att ens sälja dom.
Men tårtan förgyllde ju kvällen med många skratt iallafall :)
På söndagen åkte vi till Melissas och Theodors kusin Ella i Uppsala. Jens mamma som fyllde år kom också. Och vi bjöd på smörgåstårta och kladdkaka som vi tog med. Måste ju säga att min hemmagjorda smörgåstårta var hundra gånger finare (och godare) än tårtan vi köpte dagen innan! Med en hel plåt smörgåstårta och endast 7 personer blev det dock massor med smörgåstårta över. Så nu kommer jag få äta det tills jag spyr. Inväntar Elle nu till lunchen som ska hjälpa till att få slut på den :)
Ica Maxis fina tårta :)

Min fina hemmagjorda smörgåstårta.

1 kommentar: