söndag 1 januari 2012

NYÅR!

Theodor var redo att ge sig ut för att titta på raketerna i gårkväll. Melissa lyckades också att hålla sig vaken ända till tolvslaget. Hon hade sett fram emot raketerna hela veckan. Förrutom raketerna så gjorde vi inte något spektakulärt under dagen. Vi lagade lite god mat och åt glass här hemma bara vi. Vi hade handlat lax från Sundbyholms gårdsbutik. Efter en natt med nästan ingen sömn, dels för Theo inte sovit bra men mest för att jag haft sådan jävla kramp i magen, så funderar jag på om det var något fel på laxen. Ligger fortfarande med kramp i magen men lite bättre blev det efter att hälften av laxen kom upp i morse. Efter spyorna i morse tog jag tag i tvätten, på nyårsdagen är det ingen som tvättar så tvättstugan var ledig hela dagen, perfekt!
Melissa roar sig just nu med sin kompis Bonnie som är här och leker. Dom har dragit ut vartenda pryl i huset, och pratar nu om att dra fram sängen som dom ska hoppa i. Tur för tjejerna att jag mår pyton och inte orkar bry mig ett piss! Melissa tyckte vi skulle baka en kladdkaka med Hello kitty på som hon och Bonnie kunde ha till fika. Inte lite krav hon har den ungen, men vad gör man inte för sina små älskade barn. Ddessutom tycker jag vi lyckades riktigt bra att få till Hello kitty med hjälp av florsocker och en mall vi fixade iordning och sedan klippte ut i kartongpapp.
2011 har varit ett till mesta dels fantastiskt år. Året började med en resa till Los Angeles med Melissa och min vän Bodil. Resan blev superkul även om jag fick halsfluss och illamående. Los Angeles och Hollywood var inte alls som jag hade föreställt mig men det var ändå en upplevelse att minnas. Väl hemma i Sverige så insåg vi att jag var gravid! Det var därför jag mått så illa. Att jag var gravid känndes helt fantastiskt förutom illamåendet som vägrade ge med sig. Några månader under vintern/våren låg jag sängliggande av illamåendet och livet känndes mindre bra. Sedan när illamåendet gav med sig blev allt lite bättre igen. 29e april förlovade vi oss, och förutom att jag slarvade bort min ring några veckor senare så var det en av de bästa sakerna som hände under 2011. I början av sommaren köpte vi lös min gammla lägenhet som hade blivit omvandlad till bostadsrätt. Några veckor senare sålde vi den och gjorde en kanon affär. Sommarens semester spenderade vi vår tid på flytten, som innebar en jävla massa målande av vår nya lägenhet. En vecka på Österlen blev det också. Första delen av hösten höll på att göra mig tokig på att vänta på att lillebror skulle komma. Sen äntligen den 28e september så kom han, 9 dagar över tiden. Förlossningen gick väldigt fort men bra. I oktober fyllde Melissa år, men förutom det så handlade hösten och vintern mest om att komma in i nya rutiner, nu med två barn i familjen. Vintern har inte bjudit på någon snö tyvärr. Julen firade jag och Jens tillsammans för första gången,även om det blev att flänga runt lite till alla familjer.
Nu väntar ett nytt år, första dagen idag bjuder på massa snö så. Sedan har jag ett bröllop och ett dop att planera så 2012 ser rättlovande ut det med! Och jag ser fram emot att dela det här nya året med min gubbe, mina barn, min mamma och alla andra som betyder mycket för mig i livet!
God fortsättning på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar