onsdag 25 januari 2012

INGEN MER OBOÝ!

Att vara med i viktklubb går bra tycker jag. Att äta nyttig mat är inte så svårt, det krävs bara lite mer planering än vanligt. Recepten vi haft hittills har varit jättegoda. I måndags åt vi supergod marinerad kyckling med apelsin sallad. Igår år vi kassler/potatis/kapris sallad. Det som är lite svårt tycker jag är att äta så många mål om dagen. Jag brukar äta högst två gånger om dagen, (men oftast bara en gång) nu ska jag äta frukost, lunch, mellis och middag! Till frukost, lunch och mellis kör jag lite lättare saker som smoothie/frukt/kesomackor med banan och kanel. Nu blir det ingen mer oboy att dricka, bara vatten. Förrutom alla mål att äta och att inte dricka oboy så är det att hålla mig borta från godis som jag kommer få kämpa mest med. Känns ändå bra nu när jag kommit igång även med lite motion. 

Idag kommer jag att ha en lugn hemmadag några timmar medans Melissa är på dagis. Det ända jag kommer lägga ytterst lite energi på är att tvätta upp all smutstvätt. Jag är rätt dålig på att bara göra ingenting. Men nu börjar verkligen sömnbristen ta ut sin rätt. Igårkväll när Melissa hade gått och lagt sig och jag matade Theo så bara brast det ochjag kunde inte sluta gråta. Det var inget särskillt men jag kännde mig bara totalt utmattad. Sen gör det inte saken bättre att jag har en fyra åring som totalt matvägrar just nu. Och en liten skrutt som börjar få eksem på hela kroppen. Det gör att man går och är konstant orolig. Melissa tycker just nu att allt är äckligt, hon tycker det luktar så illa i köket så hon inte ens kan vara där när man lagar mat. Vad fan ska man göra, jag kan ju inte hålla fast henne och trycka i maten. Igår tog jag henne till Mc:donalds så hon fick i sig lite mat. Där går det minsann an att äta ;) Det hon håller på med hemma är bara dumheter och jag borde inte ge henne hamburgare när hon håller på så men det var mest för att dämpa min egen oro, hon hade på två dygn endast ätit en drickyogurt och ett äpple. Hennes matfasoner går lite upp och ner. Ibland äter hon som en häst och sen har hon en period då allt är äckligt, även köttbullar och sådant som hon annars äter. Theos eksem är heller inte roliga. Jens har haft mycket eksem sen han var liten. När han var liten fick dom linda in han på grund av eksem. Jag har hela tiden försökt vara optimistisk och intalat mig att det nog inte kommer gå i arv. Har försökt tänka att de torra fläckarna han har är just bara torra fläckar. Men nu är han så röd och har så stora utslag så jag är nästan säker på att det är eksem. Ser ut som han försöker klia på dom hela tiden också. Vi ska på 4 månaders kontroll på bvc på fredag, så jag ska visa Linda och höra vad det är då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar