fredag 6 januari 2012

ALLT SKA BORT!

Idag har jag städat bort julen här hemma. ALLT tog vi bort, även granen. Det är alltid så mysigt när man tar fram allt julpynt men sen är det så skönt att få bort det. Pepparkakshuset rök tidigare i veckan, då gick Melissa lös med hammaren. Slog pepparkakshuset i småbitar som hon mumsat på sen dess. När jag ändå var igång och bytte julgardiner och stöka bort så storstädade jag. Gubben fick i uppgift att plocka isär vår gigantiska soffa, sedan damsuga uner soffan och mellan kuddar. Nu känns den fräsch och fin för mig att sova i inatt. Jag har nämligen blivit lovad en natt på soffan. Har sovit så gräsligt dåligt senaste nätterna. Bristen på sömn börjar sakta göra mig till en ofungerande människa. Jens sover oftast så djupt så jag vaknar alltid först när Theo vaknar på nätterna. Jens säger att jag kan väcka honom så jag får sova, men det känns så onödigt att väcka han när jag ändå redan vaknat. Men nu hoppas jag på att få sova hela natten iallafall. Lär väl sova dåligt ändå, för att jag kommer längta in till sovrummet eller något annat dumt.
Förutom all städning vi ägnat oss åt idag så har vi fikat en massa. På förmiddagen kom min kära mor och min gudmor förbi på fika. Sedan på eftermiddagen kom bror och Sofia förbi. Melissa fortsätter mumsa på sin 1kg stora chockladboll, som aldrig verkar ta slut!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar