fredag 20 januari 2012

MORGONGÅVA

För någon dag sedan så påminde min kära man mig på skoj att jag inte skulle glömma hans morgongåva då vi gifter oss. I hans mening så var det brudgumen som ska få morgongåva.Jag kan ju inget om sådant och tydligen är min kära man lika vilsen som jag vad gäller allt som har med bröllop att göra. Nu har jag nämligen läst på och morgongåvan är det brudgumen som ger till bruden morgonen efter vigseln. Förr var det en gåva, något värdefullt som kvinnan skulle ha som "livrem" ifall mannen dog och hon blev änka. Idag är det ändå vanligt att brudgumen OCKSÅ får en morgongåva. Morgongåvor brukar vara ett smycke eller liknande nu för tiden. Nu har ju jag blivit lurad att det är min man som ska ha en morgongåva, jag har redan kommit på den perfekta gåvan så han kommer att få en morgongåva. Eftersom vi dragit ner på en massa saker som kostar pengar, så tycker jag vi kan ge morgongåvor. Vi kommer ju inte bo på hotell på bröllopsnatten eftersom vi tycker det är onödigt.Vi har fått barnvakt och kommer fixa det mysigt hemma istället, vad passar då bättre än varsinn morgongåva! Kära Jens, om du vill ha några tips på morgongåva till MIG så har du ett här:
Ett sånt här halsband skulle jag gärna vilja ha, fast med namnen Theodor, Jens, Melissa såklart. Det här kan du hitta på http://www.alskadebarn.se/ bara ett litet tips ;) Men det finns nog liknande på andra sidor!

1 kommentar: