torsdag 12 januari 2012

ULTRALIGHT XL.

 

Idag så önskade jag mer än någonsin att jag hade körkort och bil. Eller åtminstone att jag varit lite smalare och kommit i mina regnkläder. Det är INTE kul att gå över en timme ute i spöregn med vagn och barn för att komma fram och tillbaka till dagis. Mitt mål måste bli att ta körkort tills Melissa börjar skolan. Ska hon börja på brittish junior så kommer det vara ett måste. Dom ska flytta upp till odlarskolan, visserligen går det att cykla dit. Cykla gör jag gärna, men då måste skola och dagis ligga åt samma håll. Problemet kommer ändå att kvarstå på vintern när jag inte kan cykla med barnen. Nu ska jag tjata på gubben här hemma att vi ska börja övningsköra han och jag. Vi har ju automat, men ändå lättare att komma till körskolan om man har kört en bil några gånger.Vissa tar ju bara körkort för automat, men det kostar ju lika mycket och då tror jag att det är lika bra att ta manuellt så man kan köra alla bilar. Både körkort och bil kommer ju kosta pengar. Kanske har vi inte råd med bil på en gång, men kosta på körkort är ett måste innan Melissa börjar skolan. Behöver ju inte bli jättedyrt om man kör lite hemma. Sedan när även jag har ett jobb så kommer vi ha råd med två bilar. Vi köpte en ny bil i våras, Volvo V70. En perfekt familjebil. Så den andra bilen tänker vi att den får bli en liten polo eller något sådant som inte kostar allt för mycket. En bil att bara köra barnen i stan med. Fram tills dess har jag fattat beslutet att vi behöver investera i en cykelkärra. Den kommer hjälpa så otroligt mycket så fort Theodor lär sig att sitta. I en cykelkärra kan jag få i båda barnen och även packning om man ska till badstranden eller så i sommar. Jag har tittat ut en som jag tycker verkar bra. Den heter ultralight XL. Den går även att göra om till vagn när man kopplar loss den från cykeln. Det är bra, då slipper man släpa saker mellan cykelparkerin och till stranden eller liknande. Denna vagnen kostar nästan 4000 kr, men just nu har dom rea på den för 1500 kr. Det är ju en rätt stor pris sänkning så jag funderar på att kanske ta och köpa den. Om gubben inte tycker det så får jag ta mina "egna" pengar. Jag har ju 3000 i månaden som jag får spendera lite hur jag vill. Barnen behöver inget just nu så denna månad kanske jag ska ta pengarna till cykelvagnen.... får höra mig för här hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar