lördag 14 januari 2012

SPENDERARBYXORNA PÅ....

Idag lämnade vi barnen till Farfar och Åse för att åka iväg till Vingåkers outlet några timmar. Jens var på jakt efter ny kostym tills vi ska gifta oss. Han har en jättefin grå sen tidigare men eftersom kläderna på oss ska gå i svartoch vitt så ville vi köpa en svart kostym till han. Det blev en svart väst, vit skjorta och en superfin slips till också. Jens hade verkligen spenderarbyxorna på sig, jag var lite chockad över att seden sidan av han så jag hängde glatt mest efter honom där inne. Han köpte även en uteväst från Tiger och en stickad tröja från Ralph Lauren. Jag slängde ner lite pop och lundmyr kläder för barnen. Lika bra att passa på ;) Tror aldrig det varit så kul att shoppa med min älskade man. Slutnotan blev på runt 7000! Men som sagt kostym med allt till är ju inte så billigt. Tycker vi fick mycket för pengarna. Det är ju 50-70 % på alla märkeskläder där.
Nu är det bara klackskor till Melissa och lite småsaker till min outfit och sen är vi klara med alla klädinköp inför dop och vigsel. Det vill säga om vi hittar en lösning till dopklänningen. Den här fina dopklänningen på bilden är hemmasydd och den hade jag min bror, kusin emilia och Melissa när vi alla döptes. Självklart har jag planerat att vi skulle byta till blå band och låta Theodor ha den. Två fläckar har jag upptäckt men dessa går nog bort om jag tvättar i klorin. Dessvärre tyckte jag att den såg lite liten ut när jag tog fram den, så igår provade vi och den är redan för trång runt halsen på Theo. Det är dessutom två månader kvar till dopet. Melissa var sex månader vid sitt dop, precis som Theo kommer vara men han är mycket större än vad hon var. Nu ska Åse kolla om hon kan sy om den på något sätt, hon är väldigt duktig och påhittig. Jag hoppas vi får till det, annars vet jag inte vad han ska ha!? Då kanske vi måste köpa ny, har ingen aning om vad en sån kostar. Så nu håller jag tummarna för att den går att fixa till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar