lördag 7 januari 2012

SWEDISH MEATBALLS MED LINGON


Carl-Einar Häckner måste vara namnet på världens roligaste man! Jag har följt hanns shower under mer än 13 år, och tycker fortfarande att dom är bland det roligaste jag sett. Jag har besökt fler teater salonger i Sverige än dom flesta vanliga svennsons människor skulle jag nog påstå. Från Stockholm, Halmstad, Furuvik och till Göteborg.Har även haft turen att få se han på Eskilstuna teatern. Några av mina favorit ställen har varit södra teatern och Orion teatern i Stockholm. Sen har jag självklart roliga minnen från alla sommrar på Liseberg och gröna lund där han spelar sina årliga Varietér. Förra hösten fick jag med mig Jens på hans första show i Stockholm, och faktiskt så tyckte han att det var nästan lika kul som jag, även om han inte förväntade sig det innan showen. Hösten som var kom han aldrig med någon show i Sthlm, så det blev inget av med det. Nu spelar Carl-Einar en ny show som heter Swedish meatballs med lingon. Den har han spelat med både i Australien och Storbrittanien. Jag tror den är väldigt rolig. Men tyvärr spelar han den i Göteborg, på Aftonstjärnan. En mysig teater som jag tidigare besökt. Det är ju lite långt att åka men vi funderar nu på att göra det. Det var ju över ett år sedan vi sågnågot med han. Dessutom skulle det vara mysigt att åka ner till Göteborg över en natt. Allt hänger nu på om vi kan få barnvakt någon helg, om vi hittar något bra- inte allt för dyrt hotell, om det finns biljetter kvar och framför allt om vi kan få med oss Linda och Rene. Min plan var att vi ska åka med dom, ha det mysigt och gå ut och äta. Hoppas jag lyckas övertala dom! Då tänkte vi att vi gör det istället för att göra något på alla hjärtans dag. Hoppas, hoppas, hoppas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar