måndag 2 januari 2012

LAXFROSSA

Lax är väldigt gott, nästan den ända fisk som jag tycker om. Senaste året har jag även lärt mig att äta gravad lax, även om varmrökt lax och laxfilé är mina favoriter. Under jul har det blivit riktig lax frossa. Dagen innan jul åt vilax som Jens fått av jobbet. På julafton brukar det ju alltid finnas ett gäng olika laxer upplagda, jag åt massvis av Elles goda lax. Sedan på juldagen blev vi bjudna på lax hemmahos Jens pappa. På nyårsafton fortsatte vi med varmrökt lax utifrån Sundbyholms gårdsbutik. Men nu har jag fått nog. På nyårsdagen mådde jag så himmla dåligt, och jag tror att det berodde på laxen från nyår. Detta har nu gjort att jag mår illa av bara tanken på lax. Jag klarar knappt av att göra det här inlägget utan att få kväljningar. Usch,vad äcklad jag har blivit av all lax. Nu väntar jag nog tills nästa år igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar