onsdag 18 januari 2012

SMOOTHIE

Det här mina vänner är min nya frukost, samt em mellis. Jag la ju tidigare in ett inlägg om "viktklubb Julia" som alla kanske har förstått så har det intefungerat så bra. Jag har inte gått upp i vikt men inte gått ner heller. Gick ner två kilo och där står jag kvar. Nu ska jag börja om, men nu har jag gått med i riktiga viktklubb. Där finns en massa recept och andra hjälpmedel. Hoppas att det går lättare nu. Har dessutom köpt träningskort på Friskis och Svettis. Maten och de nya recepten ska jag börja med efter helgen när vi har veckohandlat, det är ju lite saker att köpa till de nya recepten. Träningen skulle jag börjat med redan denna vecka men nu är jag dunderförkyld, så det blev ingen bra start på veckan. Som frukost och Mellis har jag tittat ut några olika typer av smoothie. Jag brukar ju inte äta frukost alls oftast men hoppas det ska gå lättare med en smootie, den är det ju bara att dricka. Idag gick jag och Melissa och handlade lite frukt och bär så jag kunde provsmaka en utav smootisarna, den blev supergod. I den hade jag jordgubbar, banan och blåbär mixat med pyttelite mjölk och vaniljyogurt. Supergott! Nu använde jag mixerstaven men vi ska åka och köpa en blender, den är lättare att göra i och dessutom går den att ha tillen massa bra saker när man lagar mat. Vi har ju ingen matberedare eller kökshjälp eller liknande. Förra helgen köpte jag en ny våg. Nu har jag en digital våg som jag ser exakt vad jag väger på. Dessvärre så var den nya vågen inte lika snäll som den gammla och visade x antal kilo merän den gammla. Men igentligen spelar det ju ingen roll. Så länge jag går efter samma våg så jag ser hur mycket jag går ner. Alla mina vänner verkar ha mitt eget bröllop som deadline för deras viktnedgång så jag som är själva bruden får nog också sätta upp ett mål tills dess. -5 kilo vill jag få bort till 17 mars. Det är ett delmål, när jag uppnått det så får jag se hur mycket mer jag kommer vilja gå ner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar