tisdag 10 januari 2012

FYND!

50 riksdaler, som hittat!

Idag efter att jag lämnat Melissa på dagis så gick jag hem till Tove. Äntligen. Dom flyttade till våran gammla gård strax innan jul. Jag har inte ens varit dit och tittat, men idag fick jag se nya lägenheten. Jättefint hade dom gjort. Det var lite sorgligt att gå in på gården, saknar verkligen att bo där borta vid rinnmansparken. Mot lunch så tog vi oss ner på stan. Vi åt lunchen på spicy hot. Senare fikade vi även med madde men idag var jag duktig nog att stå emot något fikabröd. Vi hann även med att gå i några affärer. På Stadium hittade jag dessa gympaskor till Melissa. Halva reapriset! Vilket betyder att jag betalade 50 kr för skorna. Kanske inga skor jag skulle valt på ordinarie pris, men till så bra pris så tycker jag dom är fina nog att ha för att leka i på dagis i vår när det blir lite varmare.
Känndes jättekul att träffa Tove idag. Nu för tiden är jag alltid så trött. Orkar knappt med sysslor och barn här hemma. Då prioterar man liksom bort att umgås med folk. Inte för att jag inte vill utan för att det just nu inte finns någon ork. Ibland tror jag att mina vänner inte riktigt förstår att man måste prioritera annorlunda när man har barn, vilket inte är så konstigt att dom inte förstår eftersom dom själva inte har barn. Önskar att fler av dom hade barn så man förstodd varandra bättre på det planet.Men tycker ändå att de flesta av mina vänner tar det ok bra. Vill bara att alla ska veta att det endast handlar om ork.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar