lördag 21 januari 2012

MATSCHEMA.

In med blockljus och ut med värmeljus.

Kusin Ella-Li testar komforten i Theos bilstol <3

Idag var vi i Uppsala hos Jens släkt. Nico fyller 30 år. Hipp hipp hurra! Melissa såg fram emot att åka och leka med Ella-li men efter bara en timme i Uppsala började hon bli hängig och febern började smyga sig på. Stackars lillpluttan avslutade med att säga att det inte var såhär hon hade tänkt sig att dagen skulle bli. Får se om hon klararsig igenom natten ok, eller om det blir yttligare en sömnlös natt. Jag förstår bara inte varför hon får feber så ofta.

Till helgen köpte jag lite nya blockljus till Tv rummet. Min gubbe gillar inte alla mina värmeljus så jag ordnade om lite bland ljusen här hemma. Fatet till blockljusen rotade jag fram i källaren, då kunde jag inte låta bli värmeljushållaren med budha gubben, så den kom också upp ur kartongen där nere.

Imorgon ska vi veckohandla. Nu blir det lite nyttigare mat här hemma. Ingen köpmat alls. Har letat fram en del goda recept på viktklubb som jag gått med i, här är veckans middagsschema;
Måndag; Kycklingröra.
Tisdag; Kassler och potatissallad.
Onsdag; Lax med kaprisås.
Torsdag; Italiensk gratäng.
Fredag; Indisk färsgryta.
Det låter gott, jag hoppas det är det. Ska även kolla om dom har en blender till mina smoothie och en matvåg på Ica Maxi.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar