måndag 23 januari 2012

MATSTOL

Min lilla Theodor börjar bli så stor. Just nu bara växer han tycker jag. Vi har börjat diskutera köp av matstol och köp av bilstol. Bilstol är inte dags riktigt än. Nya storleken på bilstol är ju från 6 månader men babyskyddet går ju att ha lite längre än 6 mån. Så bilstol får bli till våren, efter alla utgifter till bröllopet. En bilstol är fan inte billig. Runt 3000 kostar dom. Vi funderar på att leta på blocket. Jag har inget emot begangnade barnsaker. Tycker att man kan hitta mycket fint och billigt på blocket. Problemet med en bilstol är ju att den har ett vist bäst före datum eller vad man ska säga. Köper vi en begagnad måste vi antagligen köpa ny till nästa barn. Sen får man ju hoppas folk är ärliga såstolen inte har några defekter eller är krockad. Men vi har ett tag på oss att fundera över allt sådant. Matstol därimot börjar kännas aktuellt inom några veckor. Just nu vill lilla Theo bara sitta upp, han blir skitförbannad om han inte får sitta. Men han är fortfarande lite ostabil i huvudet, och han sitter ju inte riktigt själv. Men det handlar nog bara om veckor innan han gör det. Köper vi en matstol med högt ryggstöd och 5punktsbälte så behöver vi inte vänta länge tills han kan sitta med vid matbordet. Har övervägt lite mellan två stolar. Den ena är från Graco, bilden ovanför. Den har jag hört/läst ska vara bra. Den har högt ryggstöd som jag vill ha, bälte och matrialet är så man kan torka av allt kladd! den är även lätt att fälla ihop och ta med sig, det är ett måste. Kommer ihåg att jag tyckte det var så jobbigt med Melissas stol. Den andra stolen är Ikeas vita plaststol, den är inte så fin, inte lika enkel att ta med och man behöver en tygdyna i den (det var den Melissa hade) MEN den är billig. Om jag räknar allt som behövs med dynor och matbricka till stolarna så skiljer det sig 300 kr på stolarna. Vi får se vilken det blir...

1 kommentar:

  1. Bilstol kan du köpa ny för under 2000 kr! Elin stackaren klämmer vi fortfarande ned i babyskyddet fast hon vuxit ur den för månader sen....Men nu ska vi köpa en bältesstol till Anton så får Elin Antons bilstol. Kolla Barnens Hus, säkert bra priser i slutet på januari nu.

    SvaraRadera