lördag 28 januari 2012

MINDRE KUL GRANNAR VI HAR...

"Jag bor på söder" vill många kunna säga. Bara lite för statusen tror jag. Själv skulle jag just för tillfället vilja bo vartsom helst men inte på söder. Vad är det för speciellt med det, tycker inte ens vårat hus är särskillt fint. Men nu bor vi här, jag hoppas på inte allt för många år. Klockan är just nu 6.55 på en lördagmorgon. Jag borde ligga i sängen och sova. Men jag har varit vaken sen strax efter 5.00. Utanför fönstret, som ni kan se av den dåliga bilden står både brandbil och polisbil parkerad. Som jag säkert nämnt tidigare så har ju inte vi dom trevligaste grannarna. Det finns en och annan normal granne men inte många i huset. Den här gången var det galningen ovanför oss som (säkert påtänd) gick loss i sin lägenhet och våran trappuppgång med ett järnrör. Han måste väckt vartenda granne i huset. Vi var vakna av allt bankande iallafall. Men vi vågade inte gå ut och titta vad det var. Det var tur att poliser och brandmän kom, Jens skulle nämligen iväg nu på morgonen och åka skidor. Jag hade aldrig släppt ut han från lägenheten om inte räddningstjänsten varit i trappen! Det här är ju inte första gången något händer här. Jag hoppas vi hittar en ny bra lägenhet snart. Men lite action på lördagsmorgonen är väl aldrig fel... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar