torsdag 2 februari 2012

KORTISONSALVOR.

I tisdags var jag med Theodor på vägning på BVC. Han växer som han ska :) Linda fick även ta sigen titt på det vi misstänkt är eksem. Det har spridit sig till nästan hela kroppen förutom lite ben, händer och ansikte. Och som vi trott så har stackars liten fått eksem. Det var ju inte så otippat eftersom Jens haft problem hela livet med eksem. Nu har vi fått en massa kortison och krämer att smörja Theo med. Jag hoppas det ger med sig snabbt eftersom han verkar tycka att det kliar och så ibland.
På em när Jens hade kommit hem i tisdags skulle vi hämta ut salvorna på apoteket. Det gick sådär, när vi stod där och skulle hämta dom så behövde personalen Theos personnummer, då gick det upp för oss att ingen av oss lärt sig hans fyra sista siffror... haha! Det var bara åka hem utan salvor. Men sen gjorde vi ett nytt försök, då hade Jens med sig siffrorna uppskrivna. Efter det här har jag iallafall lärt mig hela personnummret.

Något annat som min kära man gjort tidigare i veckan var att beställa nya mobiler till oss. Så nu har jag äntligen min Iphone 4s :) Igår låg vi som värsta nördarna brevid varann i sängen och knappade på våra mobiler.
Idag är det -14 grader ute, Melissa har gymnastik och Jens jobbar i Stockholm. Ser inte fram emot att promenera till gymnastiken i kylan. Men har vi tur hinner han dit och hämta oss sen.

Vikten går sakta men säkert neråt, trots lite fusk här och där med maten och lite godis så har jag hittills lyckatsgå ner 2.6 kg. Målet är ju att gå ner ett kg i veckan. Går jag ner 0.4 kg tills på måndag så håller jag mig på kurvan. Det känns bra.

1 kommentar:

  1. Använd elocon/mildison (beroende på vad ni har) två dagar och sedan smörj med A-Derma som finns på apoteket i några dagar morgon och kväll. Huden blir super fin! Min grabb har eksem och han blir mycket bättre av den krämen.

    SvaraRadera