tisdag 7 februari 2012

SÅ MYCKET BÄTTRE!

Så mycket bättre sovrutinerna har blivit senaste dagarna. Har nog redan skrivit det förut, men jag tror det beror mycket på salvorna och krämerna vi fått till Theodor. Nu ser eksemen jättefina ut, och jag tror inte dom stör som innan. han ligger inte alls och vrider sig fram och tillbaka hela nätterna längre. Han somnar även mycket lättare. Jag har även ordnat om lite i spjälsängen. Har fixat det lite mysigare med filtar, fixat en snuttefilt som han kan känna igen lukten med och tagit bort spjälskyddet. Vet att man igentligen ska ha spjälskydd men tror det hjälpte att ta bort det. Innan gallskrek han när man la ner honom där. Nu kan han ligga och titta ut och se oss hela tiden, det har hjälpt mycket. Nu kan han ligga i sin säng och somna utan större problem. I några nätter har han nu sovit i sin säng utan att vid midnatt behöva komma över till oss. Nu har man bara fått ta över han till oss fram mot morgonkvisten. Inatt sov han i sin säng ända till kl 8.00 imorse när jag väckte honom. Jag känner mig så mycket mer utvilad än jag gjort på länge. Nu hoppas jag bara att dessa förbättringar beror på våra förändringar och att det fortsätter vara bra. Så det inte bara är en bra kort period han har lillskiten ;) Önskar bara att min lilla primadonna (melissa) kunde sluta ropa på nätterna. 2 vändor i snitt in till henne gör jag verje natt. Men hon brukar inte bråka om att somna om. Tror hon mest vill försäkra sig om att man är i närheten, så det är skönt iallafall.
Idag fick jag samtal från Melissas nya dagis. Måndag den 20e börjar inskolningen. Det ska bli så spännande. Vi är båda jätte nyfikna på hur det kommer se ut när allt är klart! Inskolning kommer vara tre dagar. Mamma kommer sitta barnvakt en av dagarna. Om någon annan känner sig manad att sitta barnvakt åt Theodor mellan klockan 9.00-14.00 på måndagen den 20e eller tisdagen den 21a så är det bara att höra av sig ;)
Idag jobbar Jens sent så ikväll blir det rester till mat, men nu ska jag ta tag i dagens motion medans Melissa är på dagis.


1 kommentar: