onsdag 29 februari 2012

SOLIST BOKAD.

Planeringen fortsätter. Lite drygt två veckor kvar nu. Jag är inte nervös men börjar känna mig lite stressad. Idag har vi varit på möte på catering firman som ska stå för maten. Vi har hyrt två serveringspersonal från dom och behövde gå igenom lite saker som vi ville att dom skulle ha koll på. Dom skrattade lite åt oss, jag tror vi måste vara dom enklaste brudpar kunder som dom haft att göra med. Vi har inte så stora krav och mötet tog ca 15 minuter! Vi har även bokat solist till kyrkan nu. Lite i sista sekund så där, vi hade tur att hon var ledig och ville ställa upp. Jag har haft lite svårt att bestämma en låt. Jag har alltid velat ha "det vackraste jag vet" men den känns ändå lite opersonlig att ha på bröllopet eftersom jag tycker det känns som nästan alla har den i bröllops sammanhang. Det är en väldigt vacker text men jag vill välja en låt som inte alla andra har. Den låten jag nu valde kommer jag inte avslöja vilken det är, men den hörde jag första gången på ett annat bröllop som jag var på i sommras. Har känts lite sådär att härma det paret eftersom en del av deras gäster även kommer att vara gäster på vårat bröllop. Men jag ska ju bara gifta mig en gång och har då kommit fram till att jag måste göra som jag vill och inte ta så mycket hänsyn till vad alla andra tycker och tänker. Jag hoppas att paret från i sommras tar det som en komplimang och inte tar illa upp att vi "snor" deras låt. Ingen kommer ändå någonsin kunna slå deras sago bröllop som var helt perfekt och så vackert. Nu när jag äntligen har bestämt mig och solisten är bokad så känns val av låt väldigt bra.
På söndag ska vi även träffa präst och kantor i kyrkan.

2 kommentarer:

  1. Får mig att tänka på Ted Gärdestad låt För Kärlekens skull. Jessica och Jimmy hade den på Vildes dop. Jättefin låt. Ska bli spännade att höra vilken ni har valt. :)

    SvaraRadera
  2. Spännande. Vi håller också "våran låt" lite hemlig till bröllopet. Jag längtar som en galning, hoppas på att få se många bilder (och inspiration) från erat bröllop! KRAM!

    SvaraRadera