måndag 13 februari 2012

STORSTÄDNING.

Idag har jag bara varit inne med barnen. Har ägnat hela dagen åt att tvätta och städa ordentligt. Jag är ju rätt pedantisk, men senaste veckorna när jag har städat har jag bara "fuskstädat" alltså dragit fram med damsugaren och trasan på alla synliga ställen. Men nu började det flyga ut damm från alla möjliga hörn ilägenheten. Det tog nästan hela dagen att städa. Men jag har sprungigt i tvättstugan, bytt alla lakan/handdukar/dukar osv. Nukänns det rent och fint. Bad gubben köpa med lite lila tulpaner på väghem från jobbet också. Tycker det passar så fint med lila tulpaner på vårat köksbord eftersom vi har lila tyg på stolarna i köket. Helst skulle man ju alltid ha fina blommor på bordet, tyvärr skulle det bli lite dyrt. Men idag när det var så fint efter städningen så tyckte jag att vi kunde ha lite extra fint :)
Idag har vi kommit överens om att den dagen vi har lite bättre ekonomi,alltså när jag har en bättre inkomst än mammapeng eller studiebidrag då ska vi ha städhjälp en gång i veckan hemma. Någon som städar golv och toaletter. Resten, som att damma kan man göra själv. Det är just att damsuga och skura toaletter som är tråkigt och tar sådan tid. Med rut avdrag är det ju faktiskt inte så dyrt, och den tidenkan man göra något roligare med barnen istället.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar