måndag 13 februari 2012

GOFIKA :)



Som jag tidigare skrev så blev det lite väl mycket gofika i helgen ;p Gott var det iallafall. Imorse trodde jag att jag gått upp flera kilo efter helgen, men vågen stog på exakt samma siffra som innan helgen. Att jag inte lyckats gå ner så mycket gör inget, jag är mest glad att jag inte gått upp mina tappade kilon.
Måste skryta lite över min kusin som hade gjort så goda och FINA bakverk. Dmle tårta, dumle muffins och tobleronetårta med fjärilar till mormor. Jag kommer ihåg tårtan vi köpte när Jens fyllde år, den var bakad aven riktigt utbildad konditor. Den var så ful att vi bara skrattade åt den. Elles bakverk ser riktigt proffsgjorda ut! Jag tror min kära kusin valt fel yrke att utbilda sig innom.
Har man nu inte redskap, mallar och pengar nog att göra sånna här kreationer som Elle så tycker jag även min budget variant inte är så pjåkig. Om man vill piffa till en vanlig kladdkaka kan man använda sig av grädde, karamellfärg, godisar, florsocker eller kakao och göra egna mallar på papper :)



1 kommentar: