onsdag 15 februari 2012

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!


Nu mera tycker lillskiten om att ligga i sitt babygym. Han kan roa sig ett bra tag där. Ibland får man lägga upp han på mattan igen, han sprattlar och flaxar så han åker av ibland. Han har redan för någon månad sen vänt sig. Men då har inte riktigt armen och hela kroppen varit med. Men igår kom han plötsligt på hur man gör och idag har han fortsatt att öva :)
Äntligen fick vi lite snö idag! Antar att det hade snöat hela natten för det var mycket snö i morse. Jag älskar vintern när det är fina snö dagar.Dock inte när det bara är blask eller kallare än -10 grader. Det ända som är jobbigt med vintern tycker jag är att promenera med barnvagn. Dom plogar så fint på både trotoarer och vägar. Men dom lämmnar inga "luckor" att ta sig ner från trotoaren. Har man vagn eller om man skulle komma med rullstol så är det omöjligt att komma ner på vägen. Idag kunde jag inte svänga av hemmåt eftersom jag inte kom ner över snövallen. Jag fick glatt följa trotoaren genom halva Eskilstuna tills den tog slut och det fanns en "öppning" ner. Samma sak vad gäller skottning av infarten till vår port. Den tror jag hyresvärden själv ska stå för. Det var omöjligt för mig att ta mig till porten med vagnen när jag skulle in hemma. Efter några tappra försök, lite tårar och svordommar så kom en gubbe förbi och hjälpte mig att lyfta vagnen. Får nog köpa mig en liten skyffel att ha med mig så jag kan skotta mig fram när jag är ute och går.
Linda var här över dagen. Nu har vi provat ut smink,frisyr och kläder till bröllopet. Vi fick lite gjort men det blev nog mest en massa babbel. Trevligt var det iallafall!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar